martes, 1 de mayo de 2018

BH 10k Montgat 2018




Després de 3 anys, tornava a la Cursa 10k de Montgat, Organitzada pel gran Sergio del Río de Life for Events sempre per una bona causa, enguany destinant part dels ingressos Oncolliga, Fundació Lliga Catalana d’Ajuda Oncològica, com a reconeixement i record d’una gran persona i esportitsta que recentment ens ha deixat, Sergio Matias, també conegut com a YoSoy DeLa Humanidad.


Després de lesionar-me el dia 31 de Desembre de la cola de Astragalo, el meu inici d’any va quedar totalment aturat. Res de Córrer, només nedar i bici, que no és poc. Gener i Febrer en blanc i Març amb uns inicis de Running seguint les directrius i tractament del meu salvador, en Miki Martinez (@Fisiopremia) que ha tingut la paciencia, el coneixement, la psicología, les mans i les hores necessaries per permetre’m tornar a correr. A l’Abril ja sembla que el problema està controlat i quasi resolt, així que ja he pogut fer alguns kilometres tot preparant les Hals de Empuriabrava (27 maig) i Zarautz (9 de Juny).


La cursa de Montgat per tant estaba al calendari en un lloc ideal. Enrredo en Marc Catala i un parell de Companys més del VO2Team i a veure que surt.

Quedo amb en Marc per anar en moto, tot i que està plovent, ja que per logística es més sencill. Arribem bé de temps, com a mi m’agrada, temps per fer bromes, anar al lavabo, comantar la jugada, veure gent, amics, coneguts i saludats. Arriba en Putxi, el crack de l’equip. Arriben també l’Alex Tapia i en AJ Benito. Segueix plovent i endarrereixen la sortida una mica. Temps per que deixi de ploure, anar al guardaropia a deixar les coses i escalfar poc, molt poc. I cap al calaix.


Allà els 4, ja que Putix va al davant de tot. Arriba en Javi Montesinos, el Capi… ha aconseguit un dorsal, viu davant i la farà d’entreno amb jaqueta posada i tot!... comentem que farem i com sempre, som prudents. “Em conformo amb un 45’” dic jo tot inocent. La premisa es aquesta, anem a 4:30 i ja veurem que passa.
Es dona la sortida i tenim el globus de 40’ al nostre costat i es clar, no podem fer unaltre cosa que tirar darrere d’ell sortejant la barreja de gent rápida i lenta que hi ha als primers metres… fem el turonet de Montgat per la Nacional2 i ja em falta l’aire quan encara no hem fet el km1… anem a 4… Marc es queda enrrere i decideixo fer el mateix, això es massa ràpid. Benito igual. Montesinos tira i Alex el segueix, pero en poc el veiem que es deixa també anar i ens reagrupem els 4… ens posem en formació tota la recta fins el Titus… “el Escuadrón VO2”… anem a 4:10 clavant els ritmes. No podem quasi ni parlar. Marc i Alex marquen el pas. Girem per pasar per la primera volta del km5 en 20’51”… i crido… “baixem de 43 minuts”


Tornem al turonet, Benito ja es despenja, Alex També… i Marc i jo seguim donant gas… Arribem a les cases de Montgat on es gira i alla s’ha parat Montesinos per fer-nos de llebre a la darrera pujadeta… Em despenjo, aquesta pujadeta es més llarga i els tinc a 30 metres… a la baixadeta miro a terra, agafo ritme, torno al 4:10 i sento en Javi cridar “vamos Ricard que nos cojes!”… i mica en mica em vaig acostant… els enganxo a contrameta… ja només queden 2 km… i segueixo donant gas fins al punt de pasar a en Marc i al Gir del Titus, veig que es queda enrrere. El miro amb cara de dir “va, no et despenjis ara!”… recta final, 800 metres. Javi crida “visualizar los Arcos de Meta!”… seguim a gas, Marc esbufega i a mi em comença a faltar aire… arribem a l’estació… 100 metres, miro el rellotge, em crida en Marc “Torres!”… els miro, ens agafem els 3 de les mans i entrem junts!... timepazo de 42’54” per fer 10,2k (els 10k em surten en 41’53”)… entro sense aire, passen un parell de minuts fins que puc buscar en Marc i Javi entre la gent i felicitar-nos… vaya tiempazo! Vaya Estrujada! #noestamostanmal i tots els Hastags que us imagineu!... estic super content. M’he deixat el Xip Groc pero en Marc confirma que hem entrat el 73 de 430… impensable per mi estar tant al davant!... dolor del peu 0,5 a la Cursa, dolor a la tarda 1-2… Seguirem treballant amb en Miki (Fisiopremia) la lesió… això ja ha arrencat!


No hay comentarios:

Publicar un comentario