domingo, 15 de marzo de 2015

La Ports del Maresme 2015







La Ports del Maresme, com cada any coincidia amb la Marató i amb cap de semana climatologicament enrarit… així com l’any passat a la Marató ens va fer el primer dia de Calor… enguany, com fa dos anys… pluja i fred el dia abans i per tant neu a dalt del Montseny… així que la curça s’escurça uns 20km… millor per a mi, que se’m faría llarga la curta!

Enguany vaig sol cap a Arenys, em trobo l’aleix a un dels parkings i els primers dubtes es que ens posem de roba, ja que estem a 4 graus. Fa molt de fred i diuen que potser a mig matí es tapa… Jo decideixo anar ben abrigat… fins i tote m tiraré tota la cursa amb el “xubarqueru” a la butxaca per si de cas.

Arriba també en Pol i anem cap a la Sortida on ens ajuntem tots els VO2… en Fernando, Saul, Juan, Sergio, Oriol , Edu i Leo… en Santi arriba ens saluda i va cap al davant on está també en Cesari.

Grup VO2 abans de la Sortida!

Més caxondeo que concentració...

Sortida enmig dels 1.200 corredors, baixada cap a Arenys amb un fred que pela… arribem a la Nacional 2 i l’Edu exclama: “He perdut el GPS Garmin de la bici”… li crido que torni a buscar-lo… li donaría temps, pero no em fa cas… rodem sense pressa, petant la xerrada… fins a arribar a Sant Pol on la gent ja es comença a posar una mica més tiesa. Anem tot els Grup dels VO2 juntets passant a gent fins que en arribar quasi a la darrera Rampa del pollastre decideixo deixar-los marxar, que això és molt i molt llarg…

Collsacreu el faig bé, entre gent que em passa i gent que passo. Fa solete, pero no calor i arribo a dalt disfrutant. Baixada perillosa, ja que es hombra i fa fred, els laterals glaçats i el terra mullat… fins que arribem a la C-35 a Sant Celoni, enmig d’un grupet d’uns 10-15 corredors i on, ara que puc, dono relleus a mes de 40kmh i descanso de tant en tant.


Arribem al Desviament cap a Gualba… que comença a pujar mica en mica… fins que en Arribar a la rotonda ens desvien per Gualba… això mai ho havia fet… es veu que pujarem pel Mortirolo… i en pasar el Poble… rampotes del 14% al 17%... ara ja sé perque se li diu el Mortirolo!... ho poso tot i tot i així costa moure la bici… pero te petits descansos que fa que no sigui tant com m’imaginaba... a la part de dalt coincideixo amb en Ramonet, que un any més ha caigut!... aquí va la menció a la crónica que et vaig prometre!

Baixadeta i habituallament a Campins on em trobo a tots els de l’equip que em criden que ja surten, que no pari… em convenç en Cesari amb 2 xocolatines… soc facilón!... en Fernando diu que són 10km de baixada…mentida!... als 2km… gir a la Dreta i pujem per Mosqueroles!... això m’ho conec de la Half… son Quasi 7km que van fent. Decideixo agafar el meu ritme i xino xano fins a dalt.

Vaig passar sense parar el 2n habituallament on es van quedar menjant bunyols!

La Baixada, fins a Sant Esteve de Palautordera, com sempre, es fa amb un grupet, tirant com bojos, aprofitant les rectes. Enllacem la C-35 altre cop passant per Davant del segon habituallament on veig els del meu equip menjant i decideixo no parar per “agafar temps”… pero a la C-35, abans d’arribar al Tunel arriba una Grupeta gran on sento els crits dels meus companys… aquest tram es pestòs i no els puc seguir… arribem a la Rotonda on es desvia la Llarga de la Curta… ells surte i jo entro… per 20” no podré fer tot el tram de la C-35 de baixada amb ells… és més, el faig totalment sòl fins que un parell de ciclistes em passen i em poso darrera a intetnar descansar.

Pujada a Collsacreu... ja queda menys!

Arribem al darrer port, Collsacreu… i a la dreta, en Juan i en Saul amb problemas mecànics. El primer tram fins a Vallorguina se’m fa llarg, segueixo bebent i menjant per no quedar-me buit. Em van passant grupets petits, ja no tant rapid.

Passem Vallorgina, comencen les curves del port, més dur però mes amè… ja pensó en el final, encaro la recta de Coolsacreu i em pasan com una fletxa els primers de la llarga que fan l’sprint final… soc testimos d’excepció!

Al final, petant la xerrada i recuperant forces!


He fet 3h 47’ no se si bé o malament, però ha sigut divertit, estretingut i un entrenament de qualitat. Ara només queda baixar a la Zona de les Carpes on ens trobem tots els de l’equip, “Sandra Sardina y su Bombo” inclosa, i aprofitem per petar la xerrada!... unaltra al Sarró!  



No hay comentarios:

Publicar un comentario