domingo, 1 de diciembre de 2013

Mitja Marató Mataró 2013





Es confirma que les curses va a díes… la preparació és important, però en l’ambit amateur en el que em trobo, entrenant poc, quan i com puc, come m trobi el dia de la cursa es una lotería… si no, com s’explica que faci el meu Récord Personal a la Mitja Marató de Mataró, després de fer només dos entrenos en 2 setmanes…

 Com cada any, un clásic al calendari, no puc faltar a la cita. Per primer any, m’acompanya en Super Rafa (animal que es va estrenar fa dos anys a la Garmin i ja ha fet Challenge, Marató de NY, etc…). Quedem com sempre al Bar Isaac, una horeta abans de la cursa, amb els Companys del VO2… montesino, Saul, Oscar, Jaume Angulo…  ja que els altres s’hauran dormit ;)… calentets, café, lavabo i foto de rigor… 

 
Moment per deixar la roba al cotxe, ja no fa tant de fred com ahir, i escalfar una estoneta amb en Javier Montesinos. Anem cap a la sortida i el Garmin no se m’encen… em cago en tot!... això, sumat a que tinc mandra m’augura una cursa de patiment, pero tinc al cap que xino xano i prou abandonaments (els dos darrers a Narbone i Burriac Extrem han de ser una excepció)…


Sortim al ben mig del grup… el Rafa, per suposat, s’escapa… rodo a ritme i em trobo ambe l meu cosí Raúl, que no la fa, pero correra amb uns amics una estoneta… m’acompanya fins que em passen en David Gil, Saul i Raimon dels VO2 en plena baixada per cerdanyola, el que em pica animar el ritme… tot i així, m’he posat molt al davant i tinc la sensació que tothom em passa!... passem pel centre de Mataró… es molt maco i baixant!... Camí Ral i encarem l’entrada al port o segueixo preguntant a qui puc com anem.. i em dona per intentar encendre el rellotge i Zas… funciona!... és el km 7 i portem 32’… doncs faig els meus cálculs i comença una cursa de 14km en 1:15’…
 

Vaig saludant i animant a tots els que conec, és lo bo d’aquesta cursa, constantment creuan-te… girem de tornada al port i al darrera porto l’Alvar… si que há sortit endarrerit!... vaig còmode i no noto el fort vent que fa. En Arribar a la Nacional, el vent  apreta però també há sortit el sol.. passem pel km 10 en 47’46”… massa ràpid… de tornada segueixo veient que em passa gent i decideixo pendre’m el primer Gel per fer tota la recta. Vaig bé de cames, llàstima que el pantaló HG em roça molt l’entrecuix i em comença a molestar!


Com cada any, arribar a la Proctle&Gamble es quasi el punt on comença lo dur… unaltre Gel per la tornada amb el vent en contra i… com cada any… amb la gente Tallant a les cantonades… quina mala mania i em fa sertir “idiota” essent dels pocs que fa tot el recorregut sencer!... de fet li foto bronca a uns fent broma i apareix en Parra dels Piris… intenta seguir-me però em crida que no pot amb el meu ritme… això m’esperona i començo a fer calculs amb el temps i ritme, porto tota la cursda sumant 32’ i tot apunta a que puc baixar de 1:50… tot i que no conec exactamente el temps que porto…  arribo bé a la Rampa final de pujada… la faig sense cremar-me molt.. reservant per el quilometre final poder animar el ritme.


Veig la meta al fons i a 300 metres veig al marcador electrònic que posa 1:47’ i pico… apretó, perquè això vol dir que faig el meu millor temps… entro a Meta quasi esprintant… en Montesinos em grava els instants finals… no se quin temps he fet fins que ho miro a Championchip… 1:47’03” … he baixat en 2 minuts el meu temps!... Ara, com a sequel·la, cremetes de la nena a l’entrecuix i caminar com John Wayne durant unes hores!


00109    01254    Xavier   Montesinos Castellar    VO2                     01:23:00
00137    00982    Sergi      Farran Minguell           IBER                     01:24:19
00209    01740    Rafa       Navarro Álvarez         MONBIKE              01:26:44
00213    00774    Jaume Angulo Puerta                VO2                      01:27:14
00295    01424    Raimon Sanjaume I Farrés        VO2                      01:29:30
00409    01078    Oscar    Fernández Ortega        VO2                      01:32:11
00748    01828    David    Gil                               VO2                      01:38:27
00749    02367    Saul       Torres Prados             VO2                      01:38:27
00821    00917    Alvar     Pellejero Monells        VO2                       01:39:10
01186    01120    Xavier   Quesada Farrerons      IBER                      01:44:33
01278    01399    Ricard   Torres Puighermanal    VO2                       01:47:03

No hay comentarios:

Publicar un comentario