domingo, 4 de marzo de 2012

1a. Pedalada Ports del Maresme

Sensació Final Agredolça a la rimera Pedalada Ports del Maresme... Agre, perque estava apuntat a la llarga i al final les meves cames em van dir que no... però dolça perque la Cursa va ser espectacular, molt ben organitzada, un gran ambient amb molts Íbers, per primera vegada passo dels 100km i per primera vegada faig un port de 18km pujant a 1200 metres d'alçada.

Com sempre, matinada d'escaàndol per anar a recollir en Puchi i en Tito per anar cap a Arenys. 150km de bici de carretera amb 5 ports ens esperen. Un cop al parking, reagrupament Iber, amb en Mendi, Ruben, Jose Gomez, Hugo i el Xori que és l'ultim en arribar. Anem cap a la Sortida on ens trobem en Frank i també apareix el Guest Star de la cursa... el Miguel Angel se'm posa al costat, sempre amb la seva discreció i parlem d'anar junts ell, jo, en Tito i el Xori... per cert, el Victor no hi és!... es gira en Mendi i diu "segur que te mal de panxa o algo!" (efectivament està malalt a casa amb 38 de frebre, però la fama de pupas ja no se la treu d'assobre). Primer contratemps... s'ha acabat la pila del contakilòmetres... una putada, ja que portava apuntada una xuleta on em deia els km de cada pujada, etc... hauré d'anar per sensacions i preguntant, cosa que no m'agrada!







Sortida carretera avall.... som més de 500 ciclistes que llençats arribem a la N-2 la gents comença a tirar com bojos... anem a 40 sense quasi pedalar!... i en un tres i no res ja ens plantem a Sant Pol on comença la primera pujada a Collsacreu... Anem el Miguel Angel i jo... del Xori no en sabem res perquè s'ha enganxat al davant i del Tito, ve per darrera... Fins a San Iscle la fem xino xano, sense estofarnos, volem anar reservant ja que queda molt per endavant!.... Encarem collsacreu i en Salva... el Gregari de luxe del Tito ens passa i ens diu que ara es deixarà caure per portar-nos-lo... i quasi a dalt ens enganxen!

Tirem avall, el terra és molt mullat i veiem un parell de caigudes, el que ens fa anar molt més precabuts... no hi ha pressa!... Arribem a Vallgorguina on es munta un grup gran que comença a tirar a 40km/h... i ens fa arribar a Sant Celoni frescos... queden mes de 20km de pujada... parem a l'avituallament de Campins, repostem aigua, platan i fruits sec i ens reagrupem amb en Salva i el Tito.





Pujem els 4 xino-xano, la pujada es fa bé, no és massa dura i fins i tot podem anar xerrant, jo més que els altres, es clar!... però van passant els kilòmetres i es fa llarga... mentrestant aprofito que el Salva esta molt fort perque faci unes fotos... també em dona per fer un vídeo!... a la part de adalt, les cames comencen a estar tocades, el Tito el perdem enrrere fins que arribem al desviament de Santa Fe... 2km fins a dalt on s'empina considerablement i costa moure la bicicleta.... es fan molt durs però a dalt hi ha la recompensa amb l'avituallament espectacular al costat de les Torres de Telecomunicació... Mini entrepans de Pernil, Coca-Cola, platan i Foto de Rigor.... per no aturar massa estona!



Anem Avall, també ens esperen 15km de baixada que al principi es disfruta, però on hi ha trams en que els braços, els dits i les espatlles ja no donen més de si... quina tensió!... fins que arribem a la Zona de Santa Margarida i Santa Maria de Palautordera on es pot pedalar molt bé en grupeta i fem ritmes molt alts i cómodes!

Km 81... enllacem amb la C-36 i anem direcció Barcelona... que va picant amunt i en les petites pujades em despenjo del grup... ja no tinc moltes més cames i portem 3h 45' pedalant... Ens creuem en Frank que ja va de baixada a la curta i em començo a plantejar si fer la llarga o la Curta i li comento al Miguel Angel... quan arriba el desviament li dic que no em veig fent Orrius, Bordoi i Collsacreu i que faré la curta... ell, tot valent, va millor que jo, tira cap a la llarga.... quin gran gregari he tingut!...

Rotonda Abans de Llinars i mitja volta per fer la mateixa carretera de baixada fins abans de Sant Celoni... ja vaig sol, però regultant... i de cop, em passen els Primers de la LLarga com un coet!... Arribo a Collsacreu, paro a l'Avituallament per omplir aigua i últims 15km... A l'alçada de Vallgorguina enganxo a un home que va enrrampat. Anem xerrant i em demana si es pot posar al darrera meu, li dono un gel i amunt que només queden 4km... vaig a ritme, sense forçar, però sense defallir i passo a unalttre grupet just en arribar a dalt...

Ens posem coll avall, ja és per disfrutar curvejant i deixant-se anar, ja està fet.... i Pam!... a tres curves d'Arenys, noto que he Punxat... queda 1 km... ara no canviaré la roda, a més no porto manxa!... baixo el ritme i poc a poc, amb el clo-cloc de la llanta em planto a la l'arribada... 4hores 45' amb 2322m. de desnivell positiu per a 104 km... per mi, tot un èxit!



Un cop a la Meta foto amb en Frank, que fa estona que s'espera. També em trobo la Marta i la petita Blanca. amb els seus pares i els pares d'en Mendi. Esperem a que vagin arribant... un quart d'hora després meu arriba en Tito, precedit pel seu gregari Salva (quin gran fotograf!)... i amb 5 hores i 15' arriben en Mendi, en Jose Gomez i en Puchi que venen de la llarga... Tinc barbacoa a casa del meu cunyat, així que esperem el sorteig i Marxem... Ja per la Tarda m'entero que el Miguel Angel ha fet 6hores, però m'ha dit que menys mal que he triat per la curta i que el Xori, que estava amb l'Hugo, portava un globus considerable.

Una més al Sarró i s'obre la veda als entrenos er sobre dels 100km... Objectiu la Half!

No hay comentarios:

Publicar un comentario