domingo, 5 de febrero de 2012

La Mitja de Granollers


























El meu lema sempre ha estat "Apuntar-se a totes, disfrutar-les totes"... doncs avui, per primer cop, he sapigut el que és patir...

Era la primera vegada que corria la Famosa Mitja de Granollers. Aquest mes de Gener no portava gaires entrenos de córrer, si de bici/spinning o natació, però després de 3 mitjes, no li tenia por. A més, tothom em deia que era la primera meitad pujant fins a la Garriga i després, veient el perfil, baixar a Granollers.

El dia abans, mal de panxa per alguna cosa que no m'ha sentat bé que fins i tot em fa despertar de matinada. Com estigui demà així, no correré. Em desperto bé, per tant, quedo amb en Rafa. Ell debutaba en la distància i sortia de les seves lesions (espatlla i genoll) per tant, haviem decidit anar xino-xano.
Arribem a Granollers on ens trobem amb en Victor que com sempre, al principi diu que no s'exigirà, però abans de sortir ja diu que ell s'envà cap el davant que no passar-se els primers kilòmetres esquivant gent (?). També el Tito, que ha aconseguit un dorsal de darrera hora amb un amics... i ens fem la foto de rigor!

Comencem sense quasi escalfar ni estirar... i fem els primers 3 km a menys de 5'... massa ràpid per a mi, així que a la tercera vegada que el Rafa es gira i veu que em quedo, decideix anar endavant... ara comença la meva cursa. Passo el km 5 per el polígon de llerona, plè de gent en 26'46"... no està malament per ser pujada. Em concentro, vaig entre la gent, intento abstraure'm de tot i simplement córrer.

Estem arribant a La Garriga i les cames les començo a notar carregades. Passo el km 10 en 54'53" (28'08") i penso que no està malament per ser pujada, que la baixada podré recuperar cames i sensacions. El tram final al Poble de La Garriga se'm fa duret, però el gran ambient que hi ha motiva molt. Arribem a l'esglesia, darrera rampa i baixada pel passeig.

Enfilem el segon tram de cursa, la segona hora i sorprenentment, no trobo les baixades. Es molt planer i fins i tot hi han un parell de pujadetes que acaben de picar a les cames. No tinc bones sensacions, mentals, per no trobar el circuit tan fàcil com em pensaba, i físiques, perquè les cames em comencen a no funcionar. Arribo al km 15 en 1:23'12" (29'41")... vaig quasi a 6 el kilòmetre.

Desde Llerona fins a la Meta és tot recte, es tot baixada, em comença a passar gent, intento però no tiro. No és de Cardio, ja que vaig bé, és de cames, no tinc... Entrem a Granollers i la recta final se'm fa eterna... fins i tot em passa pel cap parar!... però hi ha tanta gent, he estat tanta estona patint que penso que ara no vindrà de 10 minuts... i em comença a fer mal el tormell, el genoll, el gluti... pateixo com mai he fet en una cursa. Passo el km 20 en 1:52'12" (29'00"). Ja estem... la Meta es veu al fons, tot i que s'acosta molt i molt lentament... miro el rellotge, i per orgull apreto per baixar de les 2h... 1:58'16" ... a la meta em trobo el Rafa, gelat, porta 14' minuts esperant-me, que és el que m'ha tret... espectacultar per ser el seu debut i venir de dues lesions...

Jose Gómez 01:24:02
Jesus Corral Lopez 01:31:09
Jose Mendiolea 01:36:00
Ruben Galicia 01:36:00
Tito Abad Mostajo 01:42:00
Rafael Navarro álvarez 01:44:22
Victor Pérez Vilalta 01:49:56
Xavier Quesada Farrerons 01:49:57
Ricard Torres Puighermanal 01:58:16 (00:05:37)

km 5 00:26:46 / km 10 00:54:53 / km 15 01:23:12 / km 20 01:52:12


En definitiva, pitjor que en el meu debut a la distància fa 2 anys a Mataró... aprenc que no es pot subestimar cap recorregut ni confiar-se, però també em serveix per sumar kilòmetres en el meu gran objectiu d'enguany... la Half de Calella... A veure si d'aqui a tres setmanes a Barcelona la cosa millora!

1 comentario:

  1. Estaría bien que te saltaras alguna cursa y descansaras, así no tendrias que forzar.. Además con el frio que hacia.. a 1Cº era imposible que te funcionaran las piernas..estabais todos como cabras..
    A pesar de eso, me siento orgullosa de que no pararas y que la terminaras en menos de 2h.

    ResponderEliminar